پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2946
-
الف
+

ترکیب درام و زندگی واقعی در فیلم‌های اصغر فرهادی

اصغر فرهادی فیلم‌هایش را ترکیبی از درام و زندگی واقعی می‌داند.

اصغر فرهادی فیلم‌هایش را ترکیبی از درام و زندگی می‌داند.

به گزارش آی‌فیلم، اصغر فرهادی در گفت‌وگویی تازه با مسئولان هنرستان انستیتو فیلم آمریکا، درباره فیلم‌هایش و چگونگی ساختن آنها صحبت کرده است.

فرهادی تنها کارگردان ایرانی برنده اسکار در بخشی از این گفت‌وگو با اشاره به الهام بخش بودن آثار کارگردانانی چون آلفرد هیچکاک، بیلی وایلدر و عباس کیارستمی می‌گوید: «فیلم‌های بسیار زیادی هستند که تعلیق و درام را با هم دارند. بعضی از بهترین نمونه‌های این سبک متعلق به آلفرد هیچکاک است. بخشی از آثار بیلی وایلدر هم همینطورند. از طرف دیگر، فیلم‌های بسیار زیادی هستند که حسی از زندگی روزانه را دارند، حسی مستندگونه. فکر می‌کنم بهترین نمونه این سبک عباس کیارستمی کارگردان ایرانی است. اما ما بیشتر این ترکیب‌ها را که هم درام و هم مستند را داشته باشند ندیده‌ایم. می‌خواهم بگویم، وقتی یک درام می‌بینید احساس می‌کنید شبیه زندگی واقعی است. وقتی فیلم‌های هیچکاک را تماشا می‌کنید، خیلی هیجان‌زده می‌شوید و مهارت هیچکاک را تحسین می‌کنید، اما هیچ چیز درباره مردمی که در آن دوران و در آن موقعیت زندگی می‌کنند، دستگیرتان نمی‌شود. من واقعا سعی می‌کنم طوری فیلم بسازم که ترکیب درام و زندگی واقعی باشد.»

گفتنی است اصغر فرهادی با تازه‌ترین اثر خود، فیلم «فروشنده» در مراسم اسکار 2017 حضور خواهد داشت و از جمله شانس‌های اصلی کسب اسکار محسوب می‌شود.

س م / س م

نظر شما
ارسال نظر